Üdvw, egy pár szó a motorról:
Gyárilag egy 1.6-os turbó diesel motor van a buszban, aminek jx a kódja. Ez már eleve sem erős (51Kw) nagyjából 69 le, de azért ha jó állapotban van teljesen alkalmas a mindennapos közlekedésre. Sajnos ezek elég érzékeny motorok, főleg a hidegen való pörgetést nem bírja és hengerfejes lesz.
Az én motorom sincs már a helyzet magaslatán sajnos. Kb 8-10 évvel ezelőtt már volt egy kisebb motorgenerál, de ebben csak meggyűrűzték a motort, de most egy szaki azt mondta h az olyan mint halottnak a beöntés:( A tünetek a következők: télen nehezen indul (van h elsőre de volt már h ötödjére sikerült:( ) , indulás után pár másodpercig dadog, ha emelek a fordulaton akkor kisimul, de utána alapjáraton megint, de ez egy percen belül elmúlik. Hidegen füstöl, és az adagolóba menő üzemanyagcsövön buborékok mennek visszafelé. Erről azt olvastam, hogy az adagolóban van egy membrán, és ha az átszakad, akkor csinál ilyet. Ezeken felül meg egyszer elég rossz hangot adott ki, ami a turbótól jött:( Most cseréltünk vezérműszíjat és görgőt tél előtt, azóta kb 100 km-t mentem a busszal:)
Már sikerült beszereznem egy másik turbót, igaz golfé, de remélem jó lesz. Ha kicsit melegebb lesz, elviszem szerelőhöz a kocsit, ahol beállítjuk az adagolót, meg megnézzük a porlasztócsúcsokat és talán mérünk egy kompressziót. Sajnos idén nem lesz pénz motorgenerálra, így max kicsit nehezebb lesz a műszaki:) Amint jó idő lesz, kiállok a garázsból, és olajat cserélek.
Sokan a motorcserét javasolják egy 1.9 es motorra, de én eléggé szeretem az eredetit így örülnék ha maradhatna.
Ez a turbó amit vettem pucolás előtt:
utána:
Nem volt nagy művészet leszedni a leömlőt és a kipuffcsonkot, de előtte 3 napon keresztül, napi 3xbefújtam a csavarokat csavarlazítóval:) Remélem jó lesz.
Na a képfeltöltést még egy kicsit gyakorolni kell. de menni fog:)