turbócsere

 2013.03.30. 16:53

Háát Üdvw :)

Még régebben volt egy kisebb probléma a busszal:) Még pedig, hogy eléggé füstölt. Szép kéken:) Ez azt jelenti, hogy olaj ég, ami ugye semmi esetre sem üzemszerű:) Mivel egyszer eléggé rossz hangja volt a turbónak, ezért arra gyanakodtam. Még valamikor régebben vettem egy használt golf2 turbót, amiről már írtam, mert sejetettem a hiba okát. A régi turbóm elképesztően gány módon volt felrakva. A 4 kipufftartó csavarból 2 volt fent, a másik kettőnél eltörött a tőcsavar, és nem csinálták meg. Leszedni nem volt nehéz azt leszámítva, hogy a turbó és a leömlő közti csavarok elégé meg voltak húzva, alig bírtam kicsavarni őket:) Meg ez még március elején volt, és a hóban fekve elég rossz volt. 

Mivel nem igazán van sok időm egybe (most is tanulnom kéne:)) ezért a leszedés is 3 napig tartott. Utána konstatáltam, hogy mikben különbözik a K14-es (gyári tranyó) turbó a K24-es (golf) turbója között:

- az olajvisszafolyó cső csatlakozása más

-a szívóoldali levegőcső csatlakozása ~55 mm helyett ~60 mm

-az olajvisszafolyó cső rossz irányba indul el így át kellett hegeszteni végül

-a turbó házát el kellett forgatni a kipuffoldalon és a levegő oldalon is

-az egész turbó egy kissé nagyobb, de elfért

Először a visszafolyócső problémája volt terítéken. Imbuszmester (Aki egyébként egész végig rengeteget segített telefonon) azt javasolta, hogy egy olaj és benzinálló csővel kössem össze a két levágott végét az olajvisszafolyó csőnek. Egy egész álló nap ilyet kerestem budapesten, kb 70 km tekertem érte, de nem kaptam. Végül egy autószerelő mondta, hogy az üllői út ~3600000-ben van egy ilyen spec bolt, ott nézzem meg. Germalex kft  bolt neve, és nagyon segítőkészek voltak , sőt még csövet is tudtam venni, nem horror áron.

Még kicsit rohangásztam egy tömítés miatt, de azt végül megtaláltam itthon:)

Mikor elkezdtem felszerelni a turbót, akkor az első probléma a elfordítás volt. Először leszedtem az összefogó csavarokat a kipufogó oldalról majd, két db ék segítségével "szétütöttem" a turbó 2 felét. Egy kicsit megijedtem mert nem teljesen szimmetrikusan csináltam, és beszorult a lapát, de úgy tűnik nem lett baja. Ezután felpróbáltam a buszra, de ekkor nem lehetett rátenni az olajcsöveket, így végül a levegőoldali turbinaházat is el kellett forgatni, de az már nem volt gond. Ezután feltettem a turbót a leömlőre. A felső olajcső egy kis hajlítás után (csak óvatosan kb 1 cm-t) illeszkedett az új turbóra, illetve a felső levegőcső is. A szívóoldali levegőcső nem, de azt sikerült úgy megcsinálni, hogy az ott lévő spec. gumi közdarabot megfordítottam, mert a másik oldalán pont jó méretű volt a lyuk, és a másik oldalt meg összekötöttem egy megfelelő gumicsővel. Mivel így egy kicsit hozzáér a motortartó gerendához, ezért oda tettem egy gumilapot, h nehogy kidörzsölje.

A visszafolyó csövet kb harmadjára sikerült rendesen megcsinálni, mert vagy megtört vagy nem lejtett folyamatosan. Végül Apu elvitte áthegeszteni a csatlakozót és így már jó lesz remélem. 

A kipufogótartó gumibakok közül 2 rossz volt, a harmadikat tavaly cseréltem:) Ezért kolompolt a motor minden indításnál, és leállításnál. A kipufogó végét még kicseréltem egy újra, mert a régi nagyon lukas volt már, az egészet rozsdátlanítottam és lefestettem, majd ment vissza a helyére. 

Ekkor már majdnem 1 hónapja dolgoztam a kocsin, a legtöbbször konkrétan a hóban fekve. Eléggé untam már. 

Első indításnál kiderült, hogy az aksi le van merülve, de ezt gyorsan orvosoltuk. Utána egyből indult. Van még mindig valami rossz hangja talán generátor, ékszíj, vagy mittudomén ennek majd utána kell járni. Végül tegnap lejárt a műszaki, de reggel elvittem egy legális vizsgabázisra, és simán átment a busz. Nem akartam pluszba fizetni, meg himihumi helyre vinni, mert érdekelt a valós állapota. Nem mondtak semmi problémát, aminek rettenetesen örültem.

Tegnap reggel már alig akart beindulni, ma reggel meg pláne. Kiderült, hogy lelevegősödik a rendszer, de ezt remélem sikerült orvosolni. 

Eddig kb 110 km-t mentem vele a csere óta, eddig teljesen jó. Majd gyakran nézem, hogy nem szivárog-e , vagy nincs e semmi baja.

Hidegen még füstöl egy picit, de teljesen fehéren, melegen abszolút semennyire. Majd elviszem Imbuszmesterhez, hogy minden rendben van e szerinte is:) 

itt van egy pár kép ( majd csinálok még) :

https://plus.google.com/photos/113392629795390126022/albums/5857540465807512177?authkey=CKag-I-ZxYHBJA

Címkék: motor busz füst szerelés adagoló

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvwencbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr905184415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása